Emoties..... - Reisverslag uit Hohhot, China van Rui Direks - WaarBenJij.nu Emoties..... - Reisverslag uit Hohhot, China van Rui Direks - WaarBenJij.nu

Emoties.....

Blijf op de hoogte en volg Rui

13 Augustus 2014 | China, Hohhot


Nooit geweten dat je op 1 dag zo veel emoties kunt doorlopen, van intens gelukkig, tot onzeker, verdrietig, blij enz enz. Het zullen wel de hormonen zijn maar poeh het is wel pittig. Helaas bleek Rob vandaag overdag toch ook nog niet zo fit en leek Rui zo oververmoeid te zijn van alle prikkels dat hij vaker verdrietig en boos was en niet wilde drinken. Vooral het drinken baarde ons zorg omdat dit ivm zijn stofwisselingsziekte zo belangrijk is. En tjaa dan heb ik er voor geleerd en ben ik opgeleid om ouders te begeleiden bij dit soort dingen, als het om je eigen kind gaat dan word t toch anders. Je weet dat je zelf rustig moet blijven maar tjaa die hormonen. Tijdens het middagslaapje van de mannen ben ik lekker even naar buiten gaan, helaas voor de portomonee wat minder goed want winkelen als je last van je emoties hebt.........

Gelukkig ging het na zijn middagslaapje wat beter en ben ik voor het eerst samen met Rui in de draagzak naar buiten gegaan. Daat werd hij stil van, je kunt dan merken dat hij nog niet veel buiten is geweest want wat was hij rustig en op zijn hoede. Je realiseert je dan ook weer hoe pittig het voor hem allemaal is en dat het normaal is dat ook hij al dit soort dingen moet verwerken, wat zal er veel gebeuren in dat kleine koppie zeg.
Uiteindelijk is het met een klein theelepeltje en heeeeeeeel veeeeeel geduld gelukt om toch wat vocht binnen te krijgen (water met suiker was de tip, dat drinken ze in het weeshuis nl. ook, tjaa je moet het maar net weten). Na het eten ging het ook met Rob alweer wat beter en zijn we met z'n drietjes nog een wandeling gaan maken. Wat een bekijks heb je dan, 2 nederlandse ouders met een chinees kindje in een draagzak, alle reden om achtervolgd te worden, uitgelachen te worden en stiekem op de foto gezet te worden.

En nu ligt ons mannetje heerlijk te slapen, wij doen nog even een drankje en gaan nog even genieten van alle lieve en fijne reacties en dan op naar morgen, een nieuwe dag met hopelijk iets minder heftige emoties, hoewel de blijdschap natuurlijk mag blijven, want hoe dan ook die overheerst!

  • 13 Augustus 2014 - 16:25

    Marjolein:

    Leuk om zo snel alweer een verslag van jullie te lezen! En die emoties horen er denk ik helemaal bij maar kan me voorstellen dat het behoorlijk pittig is. En misschien sla ik nu een beetje door maar als ik naar de foto kijk dan lijkt het wel alsof je zelfs al een wat andere uitstraling hebt. Ik zie echt een moeder! Geniet er van met zn drietjes!!

  • 13 Augustus 2014 - 17:07

    Jaap Hamel:

    goed dit te lezen en uiteindelijk "all is well that ends well"

    Ik neem aan dat jullie straks in NL hem wel na laten kijken op een kinderafdeling of hij nu echt wel die stofwisselingssttoornis heeft; voor je het weet is hij (en zijn jullie) voor het leven daaraan gekoppeld terwijl er misschien niet echt veel aan de hand is. Schrijf svp ook wanneer je weer terug vliegt.

    en nu genieten van de tijd in China,

    lieve groet
    jaap

  • 13 Augustus 2014 - 18:22

    Peter En Antoinette:

    Lieve Femke en Rob
    Van je moeder hoorde we dat je wat verdriet had.
    Het is zeer begrijplijk omdat je in zo'n korte tijd zoveel belangrijke
    dingen mee maakt.
    Maar jullie moeten maar denken na regen komt zonneschijn.
    We hopen dat Rob snel opknapt , zodat jullie nog echt kunnen gaan genieten
    van de dagen in China.
    Fijn dat Rui al aardig aan jullie gewend is en geniet van hem.
    Lieve groetjes en dikke kus voor jullie allemaal

    Peter en Antoinette

  • 13 Augustus 2014 - 19:00

    Janneke:

    Wat een heftigheid aan emoties. En wat een heerlijk ventje. Heerlijk zo dicht bij jullie. Zal wel wennen voor hem zijn. Al die aandacht en die liefde. Dat went snel denk ik, maar nu is het allemaal nieuw en vreemd. Ik snap wel dat hij een beetje van slag is en jullie ook.
    Van grote afstand leef ik met jullie mee.
    Geniet van Rui, dat doe ik ook. Ik wacht op een filmpje.
    Liefs en een dikke knuffel

  • 13 Augustus 2014 - 19:58

    Martje:

    Wat een mooie familiefoto en wat een droppie die Rui! En ik ben het met Marjolein eens, ik had ook het idee dat ik eenandere femke zag op de foto. Misschien komt het door de trotse blik met veel liefde voor jullie mooie mannetje!
    En dat jullie alledrie van slag zijn kan toch niet anders lijkt me. Want alles staat voor jullie op zijn kop. En dan is er ineens ook nog de zorg om Rui en zijn gezondheid bijgekomen. Dag 4 is normaal gesproken de dag van de kraamtranen, zou dat ook opgaan bij jullie? Hoop dat het meevalt, en jullie vooral kunnen genieten!
    Veel liefs!

  • 13 Augustus 2014 - 21:36

    De Poelsjes:

    Lieve Rob & Femke & Rui,

    Fijn om weer een verslag van jullie te lezen.
    Fijn rob dat je langzaam aan het opknappen bent.
    De emoties die jullie nu ervaren zijn niet makkelijk, maar met de liefde voor Rui slaan jullie je er doorheen.
    Langzaam zullen de emoties milder worden en de onzekerheden. Een hele fijne dag morgen met weer zo'n mooie foto van jullie samen :-)?

    Een hele dikke knuffel van ons liefs

  • 13 Augustus 2014 - 21:37

    Betty:

    Ik weet nog dat ik ook last had van de emoties en zelfs een dag had waarop ik alleen maar kon janken, was ik wel weer thuis. Toch een soort van kraamtranen??? Hoort er allemaal bij!
    Blijdschap overheerst, maar soms is het ook lastig en niet leuk, heeeeeeel normaal dus!
    Heerlijk om jullie foto's te zien en verhalen te lezen

  • 14 Augustus 2014 - 01:04

    Pauline :

    Dag Lieve Rob & Femke,

    Ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie zoon Rui. Helemaal te gek om dit allemaal te lezen dat het toch eindelijk zover is.
    Wat vervelend zeg dat Rob ziek is. Maar goed dat laat zich allemaal niet plannen.
    En die onzekerheid die hoort er zeker bij. die hoort bij het vader en moeder worden . als ik jullie verhaal lees denk ik ook aan de eerste nacht met onze zoon en dat ik ook vanalles hoorde en me afvroeg of ik het wel kon.
    Jullie kunnen het .... dat is een ding wat zeker is ... heel veel geluk samen. en tot gauw maar weer.
    slaap lekker !!!!XXXX"s Pauline en ik zal het morgen ook aan Jop en Silke en Pieter vertellen.

  • 14 Augustus 2014 - 11:06

    Elly En Toon:

    Lieve rob, Femke en Rui

    Allereerst van harte proficiat met jullie zoon Rui. Wij wensen jullie een heel gelukkige toekomst samen.
    De tijd waarin jullie nu verkeren is erg heftig. De steun die jullie van alle kanten ontvangen moet wel veel kracht geven. En die kracht hebben jullie nodig. Jullie doen het samen fantastisch. Gelukkig Rob dat het met jou weer wat beter gaat en geniet samen van Rui
    Wij leven met jullie mee!
    Hartelijke groeten van ons.

  • 14 Augustus 2014 - 12:00

    Manon:

    Lieve Rob, Femke en Rui,

    Wat geweldig om jullie verslagen te lezen! De emoties springen van het scherm en zijn grotendeels ook herkenbaar. Heel veel geluk, en geniet van elkaar!

    Veel liefs,

    Manon

  • 14 Augustus 2014 - 12:59

    Frank, Berna, Maud:

    Hoi hoi, eindelijk is het zover... Jullie zijn met z'n 3en! We lezen de verslagen nu pas, we hadden geen verbinding meer de laatste dagen op vakantie. Wat een heerlijk mannetje en trotse ouders op de foto's! Een mooi gezin! Leuk en heel herkenbaar om te lezen dat je professionele kennis over opvoeden bij je eigen kind anders is. Dat hoort zo, dan ben je mama en papa. Wat heeft Rui nog veel te ontdekken samen met jullie. En wat fantastisch om te lezen dat hij en zijn begeleiders moeite hadden met t afscheid. Geniet van de ' rust' in China met z'n 3en. Dikke knuffels van Frank, Berna en Maud.

  • 14 Augustus 2014 - 14:50

    Christel:

    Dikke knuffel! Liefs Christel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Hohhot

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2014

Alweer 2 weken thuis!

30 Augustus 2014

Stap voor stap........

27 Augustus 2014

Thuis...................

25 Augustus 2014

De laatste daagjes.........

23 Augustus 2014

de dagen vliegen voorbij.......
Rui

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 19346

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

06 Augustus 2014 - 27 Augustus 2014

Amsterdam-Beijing

Landen bezocht: