Stap voor stap........ - Reisverslag uit Venray, Nederland van Rui Direks - WaarBenJij.nu Stap voor stap........ - Reisverslag uit Venray, Nederland van Rui Direks - WaarBenJij.nu

Stap voor stap........

Blijf op de hoogte en volg Rui

30 Augustus 2014 | Nederland, Venray

Veranderingen zijn toch wel lastig, ook voor de papa en mama. Want ondanks dat het zo fijn was om thuis te zijn waren de eerste 2 dagen toch wel pittig. In China hadden we met z'n drietjes een bepaalde structuur opgebouwd en was de hotelkamer een veilige plek voor Rui geworden. En dan in dat koude Nederland is alles ineens anders, de geuren, de mensen, de kleuren, het eten, wat een veranderingen, wat een indrukken. Vooral het middagslaapje was dan ook een grote strijd met en voor Rui, echt helemaal in paniek en overstuur en ja dan breekt je ouderhart. Je ziet je mannetje zo veel verdriet hebben en je kunt maar zo weinig doen. Ja dan komen ook bij ons de tranen. Toch zijn we de strijd aan gegaan en hebben we hem steeds in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje neer gelegd en ja hoor afgelopen nacht heeft hij van 9 uur tot half 7 door geslapen (en wij ook). We hopen dat dit doorzet want deze rust om alles te verwerken heeft hij echt nodig. Maar wat doet hij het verder goed, zo byzonder om te merken hoeveel veerkracht zo'n klein mannetje al heeft. Hij is echt volop aan het ontdekken en leert zo veel. Ook wij leren veel, van Rui, van onszelf en van elkaar. En dat van elkaar dat zit wel goed want wat heb ik een geluk met zo'n fijne partner/papa langs me, opnieuw verliefd ha ha!

De afgelopen dagen hebben we verder al veel ondernomen, we zijn al bij de opa's en oma's gaan eten en zijn al naar dorp en naar de intratuin geweest. Verder natuurlijk de verjaardag van mama gevierd en voor de eerste keer appeltaart gegeten. Eten doet hij trouwens erg goed, misschien zelfs te goed want alles wat op tafel staat moet op. Zowel met het eten als gedurende de dag is hij ook erg aan het uitproberen, hij kan ook heerlijk ondeugend zijn en kan erg ver gaan om de aandacht van ons te krijgen, gelukkig heel gezond en ook wel aandoenlijk. Buiten alle activiteiten om nemen we ook voldoende rust met z'n drietjes, heerlijk samen puzzelen, badderen en knuffelen en vooral genieten van elkaar. Zo mooi dat Rui nog van zo'n kleine dingen kan genieten, vanavond is hij wel en half uur bezig geweest met het verstoppen en weer zoeken van een stuk plastic, wat een lol. Met spelen moet hij trouwens ook echt nog alles leren, het speelgoed is inmiddels al ingeruild voor het echte babyspeelgoed want zelfs dit heeft hij nog nooit gedaan. Maar wat leert hij snel. De komende weken zullen papa en mama dan ook nog veel op de grond zitten spelen, en bouwen, want heel graag gaan wij de verdere ontdekkingstocht samen met hem aan.
Kortom we genieten, we zijn trots en we houden van, wat een geluk!

• 31 Augustus 2014 - 14:16

Fam Vermetten:

Lieve familie Direks,

Wat fijn om jullie start samen in Nederland ook weer te kunnen volgen. Wat knap dat Rui toch al zo goed geslapen heeft in zijn nieuwe bedje. We snappen en herkennen de innerlijke strijd die je als ouder hebt: je gevoel en verstand zitten niet altijd op een lijn. Kinderen voelen dit ook haarfijn aan. Geniet lekker verder, genieten wij fijn met jullie mee!

Dikke kus

• 31 Augustus 2014 - 20:27

Martje:

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Wat een indrukken zal Rui toch opdoen ! Geniet van jullie mannetje!

• 31 Augustus 2014 - 23:57

Pauline :

allemaal heel herkenbaar. hoe doe je dat nu allemaal en wat is goed en wat niet. maar jullie komen er wel dat is me wel duidelijk. geniet van elkaar en wie weet komen we elkaar tegen !!!

heel veel groetjes Pauline

• 02 September 2014 - 21:31

Maria:

hoi Femke, Rob en Rui, mooi om te lezen dat jullie samen leren , wennen , groeien . Goed hoe jullie met elkaar omgaan. liefs Maria

• 03 September 2014 - 10:44

Janneke:

Wat een geweldig mannetje is het toch. En wat krijgt hij veel indrukken. Oh, wat zal er allemaal in zijn hoofdje omgaan. Het zal snel genoeg wennnen, maar voor nu is het wel even lastig voor jullie.
    Aan de andere kant genieten jullie gelukkig ook erg van elkaar en ik geniet mee vanaf een afstand. Moet heerlijk zijn dat Rui zo aan het ontdekken is. En, ja ondeugend zijn hoort daar natuurlijk bij. Ik ben benieuwd naar zijn pretoogjes,
    Liefs Janneke xxx

• 09 September 2014 - 10:35