De laatste daagjes......... - Reisverslag uit Peking, China van Rui Direks - WaarBenJij.nu De laatste daagjes......... - Reisverslag uit Peking, China van Rui Direks - WaarBenJij.nu

De laatste daagjes.........

Blijf op de hoogte en volg Rui

25 Augustus 2014 | China, Peking

Daar zitten we dan met z´n drietjes op onze hotelkamer, de hotelkamer die ons inmiddels zo vertrouwd is geworden en waar zo´n mooie herinneringen liggen. De laatste nacht in dit hotel staat voor de boeg want de volgende nacht zullen we in het vliegtuig doorbrengen. Hopelijk een goede nacht voor Rui en voor ons zodat we morgen onze laatste dag uitgerust kunnen doorbrengen. Genieten zullen we morgen iig nog, tot het laatste moment, in dit geweldige land.

Vanochtend was een byzondere ochtend. We zijn met z´n drietjes naar de lama tempel geweest en werden verrast door dit moois. Wat een hoeveelheid aan geweldige en grote (grootste was 15 meter hoog)boedhabeelden. Bij binnenkomst kreeg een ieder een `bosje` met wierook en bij de beelden kon dit aangestoken worden, wat een ervaring om hierbij te mogen en kunnen zijn. In 1 van de tempels werd er door monikken gebeden en dit zorgde toch wel voor de nodige traantjes bij ons, zo ontroerend zo speciaal.
Ook vanmiddag waren er nog wel wat traantjes toen we met de andere papas en mamas en de gids ons afscheidsfeestje hadden. Met z´n allen in de tuin met pizza en een drankje hebben we genoten. De gids die zo hard heeft gewerkt hebben we bedankt met een mooie ketting en een groepsfoto van ons allemaal en de kindjes kregen van de gids ook nog een cadeautje, wat een schat van een gids, wat fijn dat zij er voor ons was.
Na dit feestje hebben we zoals altijd (al een hele week...)een avondwandeling gemaakt, Rui voorover hangend in de buggy zodat hij alles in de gaten kan houden en wij er met een glimlach ernaast. We worden dan nog steeds veel aangekeken en er wordt veel tegen ons gepraat en naar ons geglimlacht. Rui zijn eerste engelse woorden zullen vast zijn; oh wath a cute baby! Verder denk ik dat er de komende tijd veel fotos van ons in de chinese huiskamers zullen hangen want wat zijn er een fotos van ons gemaakt, wereldberoemd zijn we!
En nu dus op naar ons laatste nachtje en misschien ook wel het laatate verslag geschreven vanuit China. In Nederland zal ik (zeker na het verzoek van Martje) ook nog geregeld een verslagje schrijven zodat jullie ook daar onze eerste ervaringen (en dat zullen er veel zijn) mee kunnen beleven. Vannacht zullen we vast gaan dromen over HET schipholmoment. Het moment waar we al zo veel jaren naartoe leven, het moment dat daar de schuifdeuren opengaan en dat we onze trots met jullie mogen delen, wat zal dit een byzonder moment worden. Voor degene die naar schiphol willen komen, jullie zijn welkom (helaas voor jullie wel heeeeel erg vroeg volgensmij landen we woensdagochtend rond half 6). We weten niet hoe het allemaal zal gaan verlopen maar voor Rui zal het hoe dan ook veel zijn, hij zal jullie liefde en aanwezigheid iig voelen. Na het schipholmoment, de vele tranen, omhelzingen zoenen en een lekkere bak hollandse koffie (met appelgebak!!!) zullen we lekker naar de Hoenderstraat gaan en zoals jullie weten zal daar de deur voorlopig even op slot blijven, zodat we in alle rust en veiligheid daar ons gezinnetje verder kunnen gaan vormen.
Het is raar dat dit moment heel snel gaat komen. Raar en dubbel; fijn om naar huis te gaan en jullie allemaal weer te zien en jullie warmte te mogen voelen maar ook verdrietig omdat we iets moeten loslaten en omdat we afscheid moeten nemen van het geboorteland van ons mannetje, onze kanjer, onze trots. We hopen dat we hier ooit terug mogen keren en in de tussentijd blijft China iig in ons hart, China hoort bij Rui, China hoort bij ons!
Voor nu kan ik alleen nog maar zeggen dat wij ontzettend veel van jullie en van ons mannetje houden. We zijn blij dat we deze tweede kans hebben gekregen en zijn blij te voelen dat we weten dat we de juiste keuzes hebben gemaakt. Rui hoort bij ons, t heeft zo moeten zijn, t is een lange weg geweest maar alles komt goed.......... Ja alles komt goed, dat zijn de woorden die bij ons passen en waar ik voor nu dit laatste reisverslag vanuit China mee afsluit. Welterusten!

• 25 Augustus 2014 - 16:08

Jose:

Lieve alledrie,
    Mooi hoe 2 culturen samen kunnen komen als er een overvloed aan liefde te geven is.
    Voor jullie mannetje komt er voorlopig nog geen einde aan nieuwe indrukken en ervaringen. Prachtig om te lezen dat hij zo nieuwsgierig is en alle nieuws opzuigt en mee wil maken. Logisch dat het er in zijn dromen af en toe uit komt.
    Hoop dat jullie een veilige en goede terugreis hebben en geniet van jullie Schiphol moment!!

• 25 Augustus 2014 - 16:14

Dieni:

Femke en Rob .wat een verhaal heb je weer geschreven.
    Had moeite ,om het te lezen.
    Ik wens jullie een goede vlucht,en welkom in Rooi.
    Dieni.

• 25 Augustus 2014 - 16:28

Ria Van Brederode:

Geniet van de laatste momenten in China! Een heel goede thuisreis en van hier alvast een warm welkom voor jullie kleine manneke Rui. We wensen hem een heel mooie en gelukkige toekomst bij jullie in ons Limburgs Rooij in Nederland waar o.a. heel trotse en lieve opa's en oma's op hem wachten!
    Lieve groeten van Guus en Ria

• 25 Augustus 2014 - 17:49

Rianne En Peter:

Geniet van de laatste momenten in China, neem het gevoel op in je hart en neem dat mee in jullie harten. Goede terugvlucht en een welkom thuis en geniet daar van de rust en de momenten om elkaar nog beter te leren kennen. En alles komt inderdaad goed!!

• 25 Augustus 2014 - 18:45

Rianne Smits:

Geniet van jullie laatste momenten daar, goede terugreis, geniet van jullie thuiskomst & alles wat daar op gaat volgen!! En inderdaad alles komt goed

• 25 Augustus 2014 - 19:26

Martje:

Geniet nog van de laatste momenten in China. Een goede terugreis, en hopelijk tot snel!

• 25 Augustus 2014 - 19:31

Elly En Toon:

Lieve Rui, Rob en Femke

Wij wensen jullie een goede terugreis, maar ook veel kracht toe, om al jullie ervaringen en emoties van de laatste weken in China een plek te geven. Geef ze maar een plekje ergens voorin zodat je ze nog vaak erbij kunt pakken. Jullie leven is in een keer zo veranderd.
    Op Schiphol zal de verrassing voor iedereen heel groot zijn als jullie daar als kersvers gezinnetje aan komen lopen. Wat zal iedereen zich trots voelen.

Heel veel groeten en dikke knuffels voor jullie drieën,
    Elly en Toon

• 25 Augustus 2014 - 19:52

Truus Van Stokkem:

Femke,Rob en Rui

Goedereis en alvast een knuffel voor jullie.

gr Truus

• 25 Augustus 2014 - 19:58

Peter En Antoinette:

We begrijpen dat jullie een band hebben met China , maar voor ons is het toch
    ook fijn om Rui te zien en te knuffelen dat geldt natuurlijk ook voor jullie.
    Voorspoedige vlucht en een fijne thuiskomst.
    Dikke kus voor jullie......drietjes.

Peter en Antoinette

• 25 Augustus 2014 - 20:16

Peter, Nicole, Milot & Ruben:

Wat een prachtig verhaal weer en wat een mooie tijd hebben jullie al gehad met jullie mannetje in China. Een hele goede reis gewenst, geniet van het moment op Schiphol, allemaal zo bijzonder!
    Van pap en mam heb ik al veel verhalen gehoord van een hele trotse opa en oma uit Oostrum!

Lieve groeten, Peter, Nicole, Milot & Ruben

• 25 Augustus 2014 - 20:20

Martijn, Marianne, Olivier & Madelief:

Ha!
    Jee, wat is het toch snel gegaan! Morgen komen jullie alweer naar NL!
    Het was heel leuk om jullie verhalen te lezen!
    Veel plezier morgen nog in China en daarna goede vlucht gewenst!
    Geniet van jullie "Schiphol-moment"
    Gisteren zagen we een stralende opa Joos en oma Jo, heel leuk, zoooo trots!
    Van hun zal Rui ook enorm veel liefde en knuffels krijgen!
    Veel geluk saampjes!
    Groetjes, MMOM

• 25 Augustus 2014 - 20:22

Kasper, Betty, Nelson & Bo:

Mooi, zucht
    Dikke kus

• 25 Augustus 2014 - 22:25

Fam Goumans:

Geen woorden voor dit wederom mooie reisverslag.
    Geniet van jullie laatste dag in China en een hele goede terugreis baar Nederland.

Dat jullie droom na Rui op Schiphol ook waar mag worden!

Heel veel liefs,

Coen, Cindy, Isa, Bo en Roos

• 25 Augustus 2014 - 22:51

Mia En Harrie:

Hoi Rob Femke en de kleine Rui,
    Wat geweldig weer je laatste brief te lezen, de laatste uurtjes in China, en wat hebben jullie al genoten van Rui met de eerste stapjes, geweldig
    voor morgen een hele goede reis en een emotioneel en warm onthaal op Schiphol.
    liefs Mia en Harrie.

• 25 Augustus 2014 - 23:08

Nanne:

Lief gezin,

Wat is ook dit verhaal weer mooi geschreven! Elke keer weer bijzonder om jullie gevoelens, emoties, gebeurtenissen en liefde voor elkaar te lezen. Ik wens jullie een rustige en fijne laatste nacht, goede vlucht en een geweldig/warm/liefdevol en bijzonder 'schuifdeurmoment'. Geniet van alle liefde die jullie zullen ontvangen en ga daarna lekker met z'n drietjes thuiskomen, wat zal het fijn zijn om Rui woensdag in zijn eigen bedje te kunnen leggen! Ik denk aan jullie en blijf ook de verhalen vanuit Nederland volgen!

Liefs Nanne

• 26 Augustus 2014 - 07:29

Erica:

Hoi Rui, Papa en Mama,
    Een hele goede reis, dikke knuff en tot gauw een keertje!
    Liefs Erica

• 26 Augustus 2014 - 08:46

Janneke:

Het laatste verhaal uit China alweer. De tijd vliegt.
    Jullie hebben een flinke reis voor de boeg en dan,.... heerlijk thuis. Voor Rui zal het even wennen zijn. Allemaal mensen die er anders uitzien en anders ruiken. Gelukkig zijn jullie vertrouwd voor hem. Wat zal er allemaal in zijn hoofdje omgaan als daar al die mensen op hem staan te wachten. Die hem het liefste in hun armen sluiten omdat hij zo welkom is. Al die mensen hebben met jullie meegeleefd toen jullie deze reis begonnen om jullie zoon op te halen. En met zijn lach, zal Rui iedereen inpakken.
    Femke, Rob en Rui, ik wens jullie een hele goede reis en een geweldig welkom in Nederland.
    Liefs Janneke xxx

• 26 Augustus 2014 - 10:34

Lotte Van Kooten:

Lieve Rui, Femke en Rob.

Wat een mooie, fijne en emotionele verhalen... Vol bewondering lees ik jullie verhalen. Ik ben zo ontzettend blij voor jullie dat jullie gezinnetje compleet is en dat jullie straks thuis heerlijk met zijn drietjes dit prachtige gezin vormen. Geniet van de laatste momentjes voor nu in China. En ik wens jullie een hele goede vlucht naar huis, waar heel veel lieve mensen op jullie zullen wachten. Ik denk aan jullie! Dikke knuffel van Lotte.

• 26 Augustus 2014 - 13:06

Marjolein:

Voor nu een hele goede reis gewenst maar over het algemeen een hele goede en gelukkige toekomst gewenst met zn drietjes!!! Dikke knuffel!

• 26 Augustus 2014 - 21:13

Frank, Berna& Maud:

Wauw!....prachtig verslag. Alles komt niet goed... Alles IS goed, want jullie zijn de papa en mama van Rui. En dat heeft zo moeten zijn. Jullie zijn kanjers, zo sterk en zo liefdevol, een warm en veilig nest voor jullie prachtige zoon. Fijne vlucht en geniet van jullie moment op Schiphol. Dikke knuffels!

• 26 Augustus 2014 - 21:29

Maria:

een goede reis gewenst en alle geluk van de wereld voor jullie drie , liefs Maria

• 26 Augustus 2014 - 22:20

Helga:

Rob, Femke en Rui,
    Mam heeft mij goed op de hoogte gehouden van jullie reis en ik heb zojuist een heleboel prachtige verslagen gelezen. Ik ben echt onder de indruk...
    Ik wil jullie heeeeel veel geluk wensen samen. Geniet van elkaar.
    tot ziens
    Helga

• 26 Augustus 2014 - 22:26

Ludo En Nicole:

Wat is het voorbij gevlogen! We wensen jullie een veilige, prettige en gezonde terugreis toe.
    Helaas lukt het niet om naar Schiphol te komen, maar ik weet absoluut dat jullie daar niet alleen zullen staan. Tot snel!!

• 27 Augustus 2014 - 07:57

Astrid Van Dieten:

Wat een prachtig verhaal, en wat zullen er nog veel mooie hoofdstukken geschreven gaan worden. Veel geluk met zijn 3 tjes